Niet alleen dieren in allerlei vorm verschijnen de laatste tijd op de etiketten, maar er duiken nu ook opmerkelijke titels op, en ook flessen die een complete kleurenjas hebben gekregen, zodat het geheel behoorlijk de aandacht trekt. En ja, da’s natuurlijk ook precies de bedoeling! Wat allemaal niets geeft, zolang de inhoud maar in orde is.
In dit geval zit dat wel snor. We hebben te maken met een witte Zuid-Afrikaan in een compleet mosterdgele fles met – enigszins in de moderne sms-stijl – de titel: ”L!fe”. Dus let vooral op dat uitroepteken, hoor, dat doet ’t ’m helemaal. Ondertitel: ”is to discover”. Aha, we moeten het hedendaagse leven dus zien te ontdekken… Wel, met deze cépage-wijn uit de Sauvignon-Blanc gaat dat prima lukken. Hij ruikt en smaakt heerlijk naar zomerse bloemen in een zwoele omgeving en dat gaan we hopelijk de komende maanden nog vaak genoeg beleven. Prettig elegant.
Albert Heijn zet hiermee luister bij aan zijn nieuwe indeling van de wijnen in hun supermarkten: namelijk op smaak. Dit is één van de 100 nieuwe wijnen in hun assortiment. Ook is er een handige nieuwe app ”AH Wijnvinder” gelanceerd, waarmee je gerecht/wijn advies kunt opzoeken, en waarmee je ook in de winkels achtergrondinfo van een bepaalde wijn kunt oproepen door de barcode met je smartphone te scannen.
Overigens is er ook een Merlot-versie van de L!fe-wijn verkrijgbaar.
Gaat goed bij: alles uit zee, (geiten)kaasjes en dergelijke.
(De Merlot bij: gevogelte, lams- en kalfsvlees, stoofvlees en lever)
€7,- bij AH (nu aanbieding: €6,-)